Sunday, January 24, 2010

Berbaloi tak...

Semalam, sempena dengan kemangkatan Sultan Johor juga sempena dengan kemangkatan Screen LCD Acer Aspire 4530 aku.. Takhta skrin aku digantikan dengan skrin lain yang aku tak tau jenis dy. Ha-Ho.. Berbekalkan duit sebanyak RM700 ke LoL Yat aku dan 'penemanku' memulakan misi mencari ganti skrin ku..Mula2 sampai aku terus terjah kedai Komputer ATOM??tanya juruteknik kat sane, dy ckp RM450. Aku tanpa pikir panjang teros bg kat dy sebab aku memang malas nak pusing2 dan aku tanya harga tukar skrin sebelum ni kat UKM dan kajang range harga dia RM6++ - RM7-- dan memang kelemahan aku, tak reti sangat beli barang nih..so, konklusi aku MURAH OK!! Lepas tu, agak2 nak buang masa seperti remaja lain lakukan kat LoL Yat, aku pusing2 la sume kedai kat sane, tanya kedai juruteknik berbangsa cina dy cakap RM390!! Wah!!Lagi murah!! Terus patah balik cari kedai ATOM tadi mintak semula laptop aku kat dy. HA-HE!Tanpa segan silu brother tu bagi semula laptop aku..haha..(kesian dy).

Sekarang baru aku pikir panjang sket berbanding pikiran Einstein, menggunakan pemikaran aku yang panjang, aku menggerakan kakikukuku pusing ke kedai bangsa-bangsa bersatu yang lain sehingga la aku jumpa deretan kedai bangsa orang Asia Timur Tengah. Ini bukan bangsa Tamil Malaya, atau bangsa Pak Arab atau Bangsa Bangladesh ("hara chekene!!"kata JaJa Kun)ini orang punya itu bangsa Hindustan!!("Kuch Kuch Kote Hei~~"kata Salman Khan). Aku tanya sama dy, "Kia Hei..Berapa harga mau tukar skrin Acer 4530??" dia balas "Kia,kia,kia..Acer 4530 skrin size 14.1" ka?" Aku "YERP!!! Exactly!!". Khasif Khan "RM370..u student ke??dengan pantas aku mengganguk dengan sekali ayunan ke bawah..sambung Khasif "Ok...student i kasi RM360..berapa bajet u??" Aku "RM350" Khasif Khan "Ermmmm...350..350..350...dy tanya membe dy dalam bahasa industan tanpa aku memahami kecuali 'kia'..OK!RM350 bole..setengah jam lagi u datang amik" Dalam hatiku "Bagus!!Jimat disane"..hehe.. Tanpa berlengah lagi aku terus menyerahkan laptop aku kat mamat hindustan ni.. Setengah jam kemudian dah setel..

Disebabkan dapat harga murah, aku dapat beli printer Brother 3-1 seketul dengan harga total RM305 termasuk refill catridge dy dan dakwat refill skali..Capai juga objektif nak beli printer sebijik. Cuma tak dapat upgrade RAM 4Gb jek. Takpela..blom sampai mase lg..

4 comments: