Monday, January 25, 2010

Konvensyen di KLCC

Siang tadi aku kuar sehari suntuk semula ke bandar Metropolitan Kuala Lumpur. Semalam sehari suntuk pegi LoL Yat dengan Times Square.. Hari ini KLConvenctionCenter menjadi mangsa rayauan aku. Tapi aku pegi sane bukan tujuan yang kosong..still ada tujuaan yang awesome. Lebih kurang kol 10.00 am pagi tadi aku dapat mesej berbunyi "arip, bole tolong ganti kawan aku pegi konvensyen kat KLCC tak??" dengan segera aku balas "Bole gak"..  Sebenarnye g konvensyen tu kene bayar RM70 untuk tiket masuk. Tapi disebabkan nasib feng shui aku yang baik hari ni, aku dapat masuk free konvensyen tu!! Ye-Ha!!!

Menaiki sebuah van yang disewa dimana sebelum ini ada gembar gembur berita mengatakan nak sewa sebuah bus untuk bawak student UKM ke konvensyen tu...tapi tadi, hasilnya hanya sebuah van sahaja yang mampu. Yang pegi majoriti dak2 "Kejut" je.. Tak kesah la kan, asal dapat g free..org laen pegi kene bayo. He-Ha

Sampai KLCC, pintu masuk depan Aquaria tu nampak macam tak ramai orang jek....Naik tingkat atas pon tak ramai gak..Kena bayar RM70 kot..tu yang tak bape nak ramai. Orang yang ikhlas dan berani saje berani buat macam tu rasenya...heheh..


Konvensyen ni pasal produk syarikat EESABE. Penah dengar???Syarikat ni berasalan daripada Singapore sebab name panjang SAB = Singapore + Asia + Beyond. "EE" kat depan dengan belakang tu aku tak tau ape maksud dia.. Mungkin untuk tambah sedap lagi sebut kot~ Misi dan Visi syarikat ni antara yang aku paham sepanjang konvensyen adalah untuk menjadi antara syarikat Asia yang diminati di seluruh Asia dan dunia. Produk mereka termasuklah facial bar Eumora yang popular sekarang ni.. Ada beberapa produk syarikat ni, tapi yang lain baru nak bersinar... Produk syarikat ini berdasarkan bahan microalgae. Aku pon tak tau jenis mikro-biologi ape dieorg guna nak buat produk ni. Mungkin ini hasil kajian bertahun2 ahli2 saintis daripada jurusan mikro-biologi, kejuruteraan mikro-bio dan sebagainya. (Kalau sapa2 ahli mikro-bio or alchemist bola la buat kajian pasal produk ni..verify la betol ke tak microalgae yang dieorang guna (^_^)  )


Kalau sape2 penah dengar dan guna produk ini, bole la bagi testimoni kat sini..hehehe.,, Cerita utama yang diceritakan oleh orang2 kuat SAB (Mr. Arthur si pelawak pentas dan Isteri yang HOT!!, Mr Joshua, Mr. David, Mr. Nicholas Chia si CEO SAB) adalah berkenaan dengan biznes bersama SAB. Nak cari duit tambahan...sama seperti syarikat2 lain seperti HAI-O, CNI dan lain2 lagi...Biznes secara networking atau dengan kata lain MLM. Biznes macam ni jek yang boleh kaut untung dengan cepat tetapi bersyarat iaitu mesti rajin, usaha kuat dan ikhlas. Kalau yang sekadar join lepas tu duduk diam2 nak dapat untung, bukan itu cara dia. Nanti la aku post pasal MLM nih..macam banyak plak nak tulis.



(P/S :Time and chance is a key of succes)

1 comment: