Sunday, February 15, 2009

Penyelesaian Kaspersky Anti Virus dan Kaspersky Internet Securtiy

Mesti ada antara korg yang ada masalah dengan anti-virus ape nak gune kan??
Anti virus yang percuma dan berkesan memang susah nak jumpa... contoh anti virus percuma yang popular ialah Avira dan AVG. Tapi kedua-dua anti virus ni tak dapat memberi perlindungan seperti yang kita mahu. Harap update jek hari-hari. Tapi virus masuk gak...berdasarkan pengalaman lampau aku la.. Tapi kalau berdasarkan hasil kajian dari laman web nih (http://www.av-comparatives.org/seiten/ergebnisse_2008_08.php) mereka mengatakan Avira Premium adalah yang terbaik. But, avira ni a little bit annoying. hehehe... Kalau korg nak tau lebih lanjut search la disadvantages of Avira or AVG kat internet..

Kat sini aku nak bagi barang percuma, kalau korg pegi kedai komputer, korg terpaksa mengeluarkan wang ringgit hanya utk buang virus. Aku pernah lepak kat kedai komputer AMBANG IT,UKM ni atau dikenali dengan nama ABANG MAN, time aku lepak tuh, ade la sorg awek ni cakap masalah dia kat Abg Man,bukan masalah pribadi ok! laptop die kene virus. Pas tuh, abg man cakap, meh abang man scan kan. Then, dia cucuk la hard disk dia(yg aku rasa pon ada virus gak) dan install AVIRA Free Edition kat laptop awek tu dan scan laptop awek tuh sampai keluar bunyi "TEETTT" (maksudnya da jumpe virus la). Pas da siap scan, dia mintak la bayaran RM5 kat awek tu.... Dalam otak aku..WHAT THE HECK!!!!AVIRA Free Edition jek poOOn!!!kena bayar sampai RM5 padahal benda tu boleh download sendiri dalam internet... Tak terasa kena tipu ke??????yang kaya abg man, yang rugi(dan agak membazir la) org2 yg berkenaan.. Pengajaran dari cerpen aku nih, anda mesti lah menjadi seorg pengguna yang BIJAK..dalam dunia komputer, setakat SOFTWARE, korg boleh dapatkan di internet sahaja. Kecuali ada masalah HARDWARE, serahkan pada yang pakar. Yang penting, anda tanya lah rakan2 anda yang arif tentang dunia PC dulu.Jangan pegi kedai teros kecuali ada warranty!!

Dan sekarang ni ramai yang tercari-cari Kaspersky sebagai penyelesaian masalah virus. So, ni aku bg la PATCH Kaspersky Anti-Virus 7 dan Kaspersky Internet Security 7. Pastikan anda mengikut STEP2 didalam file README!!!




**Setelah anda download patch ini, antivirus anda akan detect sbgai virus. Sila abaikan, (nama pon patch,mmg la virus..tp xbahaya)setelah step2 patch ini berjaya..nak padam pon padam la..

**Ingat!! Patch ini hanya berfungsi pada KAV 7 dan KIS 7 sahaja**


Key untuk KAV 7 dan KIS 7




If you don't have KIS 7, download here




KAV 7







**Give me credit by click the advertisement in my blog

2 comments: