Saturday, December 27, 2008

Kanak2 zaman 90an

budak2 yg lahir pd thn 80an mesti ingat mase skola rendah dulu:

@upin02


- kat skola ade salesman jual buku cerita. ari ni bg list, esok mintak duit beli walaupun cerita buku tu dah tau. Salesman susu pon camtu gak.

- kat library, budak2 mmg baca buku tp just tengok gamba je. bile ade program Nilam, sebok semua nak pinjam buku.

- RMT kat skola mkn x best, tp yg berduit pon join RMT, x phm....

- pastu ade satu masa tuh, kalo ade bagi susu dlm kotak tuh sume berebut..haha (aku pn lupa ape da nama susu dalam kotak tuh..sedap wo...sbb free..!! haha)

- pakai pensel box yg bole bukak dpn blkg, pastu ade sharpener kat tgh2 die.

-satu lagi, banga gile kalo bole pakai pencil box yg bertingkat- tingkat tuh..haha


- main lwn pemadam, syg nak guna utk padam. padahal itu fungsi sbnr, utk padam!

- pakai pembaris yg bergerigi, kat dlm ade air pastu ade bende berkilat dlm air tu.

- cikgu pakai pembaris kuning pjg. Ade pemegang kat tgh2 tp x penah nmpk cikgu pgg pon kat situ.

- bulu ayam jd ramping krn sering dijadikan rotan.

- time pendidikan seni, lukis sume boleh tp bile time kaler sume hampeh. ade gak buat anyaman pakai kertas warna, kolaj la, tiup2 gune straw la..cop2 kentang la..

- main game 2D. super contra, super mario, street fighter, sume pakai tape...aku men game ni kat kedai game (kat umah xde game tape, tp skang kedai game tu da jd kedai makan..xpaham aku)


* nie gmbr game mario.....best wooo..huhu




- jam tgn Boy London jd idaman, sbb bole tuka2 kaler ikut suhu n cuaca.( aku xpenah pakai jam ni..tgk kawan aku pakai jek..aku beli yg pirate jek..sebab xmampu..haha)

- takut BCG tp lepas inject poyo la pulak...

- time kat sek dulu aku suka main bola guna kertas tuh..haha. pantang cikgu xmasuk kelas, kitog ape lagi, bt padang ngn gol la kt blkng klas tuh..bnda nih main time sek rendah dlu..hihi.

- balik skola beli JoJo xpon Dendang. Tora pon best gak


* gambr tora dan ding dang..abes duit bli menatang nih..haha


- Kasut berlampu kat tapak, yg iklan die kat tV bole tembak alien tu...

- Siri kartun; power rangers, ultraman, transformers, ninja turtles, dragon ball, Thundercats, maskman, Gaban , dashankuro n len2. ( aku suka tgk cybercop ngn thundercats )cybercop la best..mane2 bole kuar barng die..

* nie gmbr citer cybercop...

- main keta dash..haha. enjin tamiya la tah pe kebnda sume tuh..modified guna wayar merah la, hijau la..(aku siap men lumba ngn kwn2 aku kat longkang surau taman aku..huhu..kat umah aku,aku buat litar die..siap ade tempat lompat kete siap..haha.)


* nie gmbr keta dash.....enjin tamiya nih..haha

-main gasing,main guli,main layang2, men pondok2,g mandi sungai...mcm2 lagi la...

jgn lupe sume ni sbb zaman skrg budak2 x smpt lyn bende2 ni. kite akan sentiasa berubah, cume asal-usul kite yg permanent. huhu~

pas r kt member2 korang.... mesti diorg tersengeh2 bace mende nih..
.hehehee..


p/s: beskan cite2 dlu...


7 comments:

  1. giler rindu aku zaman kecik2 dulu...hehe

    ReplyDelete
  2. amboi2..!!! suka-suka ati copy sebijik jer dari blog aku..aku saman ko baru taw..!!! kot ye pon ltk la link aku kt bwh tuh,..siot tol ko..

    ReplyDelete
  3. leh la kte sue bdk nih syam....nk sue brape? leh x die nk byar sejuta kalo nk sue nih?hahaha...pakcik kayo...kok ye pn, ltk la link source kat bwh tu klo nk copy.letih tuan pnye artikel duk edit 1 mlm...huhu

    ReplyDelete
  4. sori bro..ak xsempat..edit blog pnye pasal..hahaa..da ko ckp soh pas2 kan..ak paskan la ni kat kwn2 aku kalau ade yg tgk..

    ReplyDelete
  5. haha.
    betul tu betul..
    paling best ganti kn mbr xde tuk RMT n dpt susu free.
    yana pling igt yg ni mse skola2 dulu.

    ReplyDelete
  6. huhu..yana dpt ganti ek..org xpenah dpt ganti..sbb sume berebot nak ganti..heh

    ReplyDelete